کدام برند تلویزیون کمتر به تعمیر نیاز پیدا می کند؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از مراجعه کنندگان در بخش تعمیر تلویزیون از متخصصین تعمیرات می پرسند اینست که کدام برند در بخش تعمیرات کمتر نیاز به تعمیر و سرویس احتیاج پیدا می کند؟

کدام برند تلویزیون کمتر به تعمیر نیاز پیدا می کند؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از مراجعه کنندگان در بخش تعمیر تلویزیون از متخصصین تعمیرات می پرسند اینست که کدام برند در بخش تعمیرات کمتر نیاز به تعمیر و سرویس احتیاج پیدا می کند؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از مراجعه کنندگان در بخش تعمیر تلویزیون از متخصصین تعمیرات می پرسند اینست که کدام برند در بخش تعمیرات کمتر نیاز به تعمیر و سرویس احتیاج پیدا می کند؟
سیر نزولی در تمام برندهای تلویزیون و سایر لوازم صوتی و تصویری و شاید بهتر است بگوییم در تمام لوازم خانگی امری است که تمام ما آن را تجربه کرده ایم که البته بخش زیادی از این نزول کیفیت بدلیل پیشرفت هر روزه و تمایل به استفاده از دستگاههای جدید با امکانات جدیدتر و بروزتر است.
اما اگر بخواهیم در یک جمله جواب سوال را بدهیم باید بگوییم که کیفیت در بخش تولید و تعمیر دو امر متفاوت است برندی مثل پاناسونیک از نهایت کیفیت در بخش طراحی و تولید استفاده می کند حال آنکه در بخش تعمیر و خدمات پس از فروش به علت پیچیدگیهای خاص ، زیاد باب میل تعمیرکاران نیست. این امر در برند فیلیپس به صورتی دیگر ظاهر می شود: در حال حاضر تلویزیونهای زیادی با برند فیلیپس از طریق شهرهای مرزی وارد می شود که در حالیکه از کیفیت قابل قبولی برخوردارند اما در هنگام نیاز به تعمیرات تلویزیون با مشکلات زیادی از تامین قطعه گرفته تا نبود اطلاعات نرم افزاری مواجه می شوند اما درست در نقطه مقابل سامسونگ با وجود آنکه ممکن است در بسیاری مواقع قیمت پایین را به کیفیت ترجیح دهد اما در بخش تعمیرات به عنوان یک برند خوش تعمیر مطرح است.
بهترین جواب در مقابل سوال بالا اینست که اگر قرار است در هنگام خرید به بخش خدمات و تعمیر هم نگاهی داشته باشیم بهتر است محصول مورد نیاز خود را از برند و مدلهایی انتخاب کنیم که در عین حال که کیفیت دارند در هنگام نیاز به قطعات سخت افزاری و یا اطلاعات نرم افزاری راحت تر بتوانیم نیاز خود را برآورده کنیم.

  • ۰
  • ۰
باز نشدن درب دی وی دی پلیرReviewed by علی بختیاری on Jul 7Rating: 5.0باز نشدن درب دی وی دی پلیروقتی فرمان باز شدن درب دی وی دی به دستگاه داده می شود مدار سیستم کنترل این فرمان را شناسایی و سیگنالی به آی سی لودینگ ارسال می شود. آی سی لودینگ که موتورهای مختلف مکانیزم دستگاه را کنترل می کند موتور (op/cl) که وظیفه داخل و خارج کردن سینی دیسک را بعهده دارد شروع به کار می کند و با باز شدن سینی درب دی وی دی پلیر باز می شود.

با نگاهی به آمار مراجعه بخش تعمیر دی وی دی پلیر ، متوجه می شویم که ایرادهای ایجاد شده در این سری از دستگاه ها محدود به چند ایراد اصلی هستند اما باز نشدن درب دی وی دی پلیر در بین آنها اهمیت زیادی دارد چرا که خرابی بخش های مختلف می تواند باعث ایجاد آن شود.

 

باز نشدن درب دی وی دی پلیر

 

 

باز نشدن درب دی وی دی پلیر

وقتی فرمان باز شدن درب دی وی دی به دستگاه داده می شود مدار سیستم کنترل این فرمان را شناسایی و سیگنالی به آی سی لودینگ ارسال می شود. آی سی لودینگ که موتورهای مختلف مکانیزم دستگاه را کنترل می کند موتور (op/cl) که وظیفه داخل و خارج کردن سینی دیسک را بعهده دارد شروع به کار می کند و با باز شدن سینی درب دی وی دی پلیر باز می شود.

این عملیات خارجی ترین بخش کار است اما در پشت آن تمام مجموعه قطعات دستگاه دی وی دی را باید به صورت یک مجموعه ببینید که کار کرد صحیح هر قسمت نیازمند عملکرد درست سایر بخش های دستگاه است.

 

آشنایی با کارکرد دی وی دی پلیر

عموم دستگاه های دی وی دی دارای سه بخش اصلی هستند :

برد پاور :    ورودی آن برق 220 ولت شهری و خروجی آن چند ولتاژ با دامنه های مختلف برای تغذیه بخش های مختلف دستگاه است.

بخش مکانیزم :     وظیفه اصلی این بخش داخل و خارج کردن دیسک است.

اپتیکال بلاک :     اطلاعات دیسک بوسیله این قطعه خوانده می شود و عموم آن را با نام لنز دی وی دی می شناسند.

برد سروو (servo) :     بخش اصلی الکترونیکی دستگاه است و وظایفی مانند روشن شدن دستگاه ، کنترل بخش مکانیزم ، پردازش اطلاعات ارسالی از اپتیکال بلاک ، پردازش اطلاعات صدا و تصویر و … از وظایف این بخش است.

 

عیب یابی دی وی دی پلیر

اگر با باز نشدن درب دی وی دی پلیر مواجه شدید برای تعمیر دی وی دی موارد زیر را چک کنید :

اگر موتور (open/close) عمل کند و شروع به چرخیدن کند اما درب دی وی دی باز نشود یعنی قدرت موتور برای باز شدن در کافی نیست. در مسیر باید تسمه دستگاه ، چرخ دنده ها ، قطعات متحرک و در آخر آسانسور دستگاه را کنترل کنید.

اگر موتور (open/close) عمل نکند و در واقع شروع به چرخیدن نکند کار کمی سخت می شود و باید قطعات حساس تری را کنترل کنید.

ابتدا باید مطمئن شوید که ولتاژ لودینگ برای کارکرد موتورها در برد پاور تولید می شود یا خیر؟

سپس کنترل کنید که آی سی لودینگ ولتاژ کار موتور را صادر می کند یا خیر؟

برای عملکرد صحیح این بخش دو سوئیچ بعنوان سنسور هم وجود دارد

سوئیچ (open/close) : که در دو حالت عمل می کند یکی موقعی که مکانیزم کاملا بسته است و دیگری زمانی که مکانیزم کاملا باز است.

لیمیت سوئیچ (limit switch) : وظیفه این سنسور کنترل حرکت مکانیکی اپتیکال پیکاپ است و در هنگام باز و بسته شدن مکانیزم باید در حال بسته باشد.

 

تعمیر دی وی دی در منزل

اگر ایراد باز نشدن درب دی وی دی پلیر در دستگاه شما ایجاد شده و می خواهید خودتان در منزل آن را تعمیر کنید موارد زیر را انجام دهید :

ابتدا دستگاه را از برق بکشید و سپس قاب دستگاه را جدا کنید.

معمولا در زیر دی وی دی پلیر ها مکانیزمی برای باز کردن اضطراری دستگاه وجود دارد. در برخی از اهرمی تعبیه شده که با فشار دستی آن می توانید به صورت دستی مکانیزم را باز کنید.

اگر با این روش درب دی وی دی را باز کردید ابتدا تسمه و چرخ دنده های قابل دید را چک کنید

در مرحله بعد با شناسایی سنوسورها و کلیدها و سپس تحریک آنها می توانید از سلامت و یا خرابی آنها مطمئن شوید

مرحله آخر تست و کنترل برد سروو و برد پاور دستگاه است که توصیه می کنیم اگر تبحر کافی ندارید برای جلوگیری از آسیب بیشتر به مراکز مجاز تعمیر دی وی دی پلیر مراجعه کنید

  • ۹۸/۰۶/۱۲
  • گروه رایان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی