کدام برند تلویزیون کمتر به تعمیر نیاز پیدا می کند؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از مراجعه کنندگان در بخش تعمیر تلویزیون از متخصصین تعمیرات می پرسند اینست که کدام برند در بخش تعمیرات کمتر نیاز به تعمیر و سرویس احتیاج پیدا می کند؟

کدام برند تلویزیون کمتر به تعمیر نیاز پیدا می کند؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از مراجعه کنندگان در بخش تعمیر تلویزیون از متخصصین تعمیرات می پرسند اینست که کدام برند در بخش تعمیرات کمتر نیاز به تعمیر و سرویس احتیاج پیدا می کند؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از مراجعه کنندگان در بخش تعمیر تلویزیون از متخصصین تعمیرات می پرسند اینست که کدام برند در بخش تعمیرات کمتر نیاز به تعمیر و سرویس احتیاج پیدا می کند؟
سیر نزولی در تمام برندهای تلویزیون و سایر لوازم صوتی و تصویری و شاید بهتر است بگوییم در تمام لوازم خانگی امری است که تمام ما آن را تجربه کرده ایم که البته بخش زیادی از این نزول کیفیت بدلیل پیشرفت هر روزه و تمایل به استفاده از دستگاههای جدید با امکانات جدیدتر و بروزتر است.
اما اگر بخواهیم در یک جمله جواب سوال را بدهیم باید بگوییم که کیفیت در بخش تولید و تعمیر دو امر متفاوت است برندی مثل پاناسونیک از نهایت کیفیت در بخش طراحی و تولید استفاده می کند حال آنکه در بخش تعمیر و خدمات پس از فروش به علت پیچیدگیهای خاص ، زیاد باب میل تعمیرکاران نیست. این امر در برند فیلیپس به صورتی دیگر ظاهر می شود: در حال حاضر تلویزیونهای زیادی با برند فیلیپس از طریق شهرهای مرزی وارد می شود که در حالیکه از کیفیت قابل قبولی برخوردارند اما در هنگام نیاز به تعمیرات تلویزیون با مشکلات زیادی از تامین قطعه گرفته تا نبود اطلاعات نرم افزاری مواجه می شوند اما درست در نقطه مقابل سامسونگ با وجود آنکه ممکن است در بسیاری مواقع قیمت پایین را به کیفیت ترجیح دهد اما در بخش تعمیرات به عنوان یک برند خوش تعمیر مطرح است.
بهترین جواب در مقابل سوال بالا اینست که اگر قرار است در هنگام خرید به بخش خدمات و تعمیر هم نگاهی داشته باشیم بهتر است محصول مورد نیاز خود را از برند و مدلهایی انتخاب کنیم که در عین حال که کیفیت دارند در هنگام نیاز به قطعات سخت افزاری و یا اطلاعات نرم افزاری راحت تر بتوانیم نیاز خود را برآورده کنیم.

  • ۰
  • ۰

با وجود کنار گذاشته شدن ضبط های خانگی از سیستم صوتی و تصویری منازل، بدلیل کیفیت بالا و طراحی خوب بسیاری از ضبط های سامسونگ قابل استفاده در منازل هستند.

تعمیر ضبط خانگی سامسونگ

در ادامه این مقاله راجع به آموزش تعمیر ضبط خانگی سامسونگ و ایرادهای متداول آنها بعنوان یکی از زیر مجموعه های تعمیر تلویزیون و ضبط صوت خانگی توضیحات بیشتری میدهیم.

از کار افتادن بخش سی دی

مهمترین ایرادهایی که در بخش سی دی تعمیر ضبط خانگی سامسونگ می توانیم نام ببریم عبارتند از:

  • نخواندن سی دی در ضبط خانگی سامسونگ
  • از کار افتادن مکانیزم و سینی بخش سی دی
از کار افتادن ضبط سامسونگ

ضبط سامسونگ

از کار افتادن مکانیزم و سینی بخش سی دی

عملکرد مکانیزم شامل خارج شدن سینی بخش سی دی و چرخش آن و پس از قرار دادن دیسک برگشت به داخل و قرار گرفتن دیسک در محل صحیح خوانده شدن است.

مجموعه مکانیزم بخش سی دی از تعدادی قطعات بزرگ و کوچک پلاستیکی و چرخ دنده های ساده و مرکب ساخته شده است. عملکرد کلی این مجموعه و ولتاژ موتورها و کنترل سنسورها بوسیله برد سروو کنترل می شود.

موتورها، تسمه ها، چرخ دنده ها و در آخر برد سروو قطعاتی هستند که به ترتیب امکان خرابی آنها در ایرادهای این بخش تعمیر ضبط خانگی سامسونگ بیشتر است.

عدم توانایی خواندن سی دی در ضبط خانگی سامسونگ

همانطور که در عموم نوشته های مرتبط با تعمیر لوازم صوتی مانند سینمای خانگی و یا دی وی دی پلیرها گفتیم قطعه اصلی مرتبط با خواندن اطلاعات دیسک مجموعه اپتیکال بلاک دستگاه است. این مجموعه قطعه که عموما با نام لنز دستگاه شناخته می شود شامل قطعات زیر است :

  • اپتیکال پیکاپ
  • موتور اسپندل
  • موور اسلدر
  • لیمیت سوئیچ
  • چرخ دنده ها و قطعات مکانیکی لازم
عدم توانایی خواندن سی دی

عدم خواندن سی دی

بدیهی است که عملکرد ضعیف و یا ازکار افتادن هر یک از قطعات این مجموعه باعث از کار افتادن بخش سی دی می شود و دستگاه قادر نیست اطلاعات دیسک را بخواند. در بخش تعمیر ضبط خانگی سامسونگ یکی از راه هایی که می تواند باعث کاهش هزینه تعمیرات شود انجام تعمیر این بخش بجای تعویض آن است.

در تعمیر بخش اپتیکال بلاک برای کاهش هزینه می توان بجای تعویض کامل مجموعه فقط قطعه یا قطعات معیوب را تعویض نمود.

باز نشدن در بخش دی وی دی

یکی از ایرادهایی که عموم ضبط های قدیمی با آن مواجه بوده اند از کند باز و بسته شدن سینی دستگاه است که نهایتا به از کار افتادن آن ختم می شود.این ایراد در ضبط های سه دیسک بیشتر از ضبط های تک دیسک دیده می شود و یکی از دلایل آن سنگین بودن کل بخش مکانیزم دستگاه نسبت به نیروی محرکه آن است.

باز نشدن در بخش دی وی دی

باز نشدن دی وی دی

یکی از راه حل های تعمیر این ایراد شناسایی قطعات معیوب و یا ضعیف شده و تعویض آنهاست و راه حل تکمیلی انجام اصلاحیه بخش الکترونیکی که باعث می شود ولتاژ کار موتورها کمی افزایش پیدا کرده و این مشکل به طور کامل ریشه کن شود.

تعویض اپتیک ضبط خانگی سامسونگ

در ضبط های خانگی سامسونگ از چند نوع اپتیک استفاده شده است مانند اپتیک های AD3 و D21U

AD3 مخصوص دستگاه هایی است که فقط قادر به خواندن دیسک های غیر DVD هستند و D21U مخصوص دستگاه هایی است که قادر به خواندن فرمت DVD هستند. شرایط تعویض و تعمیر اپتیک در پروسه تعمیر ضبط خانگی سامسونگ جزئیات بیشتری دارد که می توانید در مشاوره با متخصصین رایان اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

تعویض اپتیک ضبط خانگی

اپتیک ضبط خانگی

نصب بلوتوث و فلش خور کردن ضبط خانگی سامسونگ

ویژگی مثبت ضبط های خانگی قدیمی حجم و کیفیت بالای صدای آنهاست و ایراد عمده آنها عدم وجود USB و امکان ارتباط بلوتوث.

همانطور که در نوشته دیگری مفصلا راجع به فلش خور کردن و نصب بلوتوث روی ضبط قدیمی خانگی توضیح دادیم می توان با روشها و کیفیت های مختلفی این امکانات را به دستگاه اضافه نمود. فلش خور کردن و یا نصب بلوتوث باعث می شود دستگاه مجددا بروزرسانی شده و بتوانیم با هزینه ای مقرون به صرفه یک سیستم صوتی با کیفیت داشته باشیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی