کدام برند تلویزیون کمتر به تعمیر نیاز پیدا می کند؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از مراجعه کنندگان در بخش تعمیر تلویزیون از متخصصین تعمیرات می پرسند اینست که کدام برند در بخش تعمیرات کمتر نیاز به تعمیر و سرویس احتیاج پیدا می کند؟

کدام برند تلویزیون کمتر به تعمیر نیاز پیدا می کند؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از مراجعه کنندگان در بخش تعمیر تلویزیون از متخصصین تعمیرات می پرسند اینست که کدام برند در بخش تعمیرات کمتر نیاز به تعمیر و سرویس احتیاج پیدا می کند؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از مراجعه کنندگان در بخش تعمیر تلویزیون از متخصصین تعمیرات می پرسند اینست که کدام برند در بخش تعمیرات کمتر نیاز به تعمیر و سرویس احتیاج پیدا می کند؟
سیر نزولی در تمام برندهای تلویزیون و سایر لوازم صوتی و تصویری و شاید بهتر است بگوییم در تمام لوازم خانگی امری است که تمام ما آن را تجربه کرده ایم که البته بخش زیادی از این نزول کیفیت بدلیل پیشرفت هر روزه و تمایل به استفاده از دستگاههای جدید با امکانات جدیدتر و بروزتر است.
اما اگر بخواهیم در یک جمله جواب سوال را بدهیم باید بگوییم که کیفیت در بخش تولید و تعمیر دو امر متفاوت است برندی مثل پاناسونیک از نهایت کیفیت در بخش طراحی و تولید استفاده می کند حال آنکه در بخش تعمیر و خدمات پس از فروش به علت پیچیدگیهای خاص ، زیاد باب میل تعمیرکاران نیست. این امر در برند فیلیپس به صورتی دیگر ظاهر می شود: در حال حاضر تلویزیونهای زیادی با برند فیلیپس از طریق شهرهای مرزی وارد می شود که در حالیکه از کیفیت قابل قبولی برخوردارند اما در هنگام نیاز به تعمیرات تلویزیون با مشکلات زیادی از تامین قطعه گرفته تا نبود اطلاعات نرم افزاری مواجه می شوند اما درست در نقطه مقابل سامسونگ با وجود آنکه ممکن است در بسیاری مواقع قیمت پایین را به کیفیت ترجیح دهد اما در بخش تعمیرات به عنوان یک برند خوش تعمیر مطرح است.
بهترین جواب در مقابل سوال بالا اینست که اگر قرار است در هنگام خرید به بخش خدمات و تعمیر هم نگاهی داشته باشیم بهتر است محصول مورد نیاز خود را از برند و مدلهایی انتخاب کنیم که در عین حال که کیفیت دارند در هنگام نیاز به قطعات سخت افزاری و یا اطلاعات نرم افزاری راحت تر بتوانیم نیاز خود را برآورده کنیم.

  • ۰
  • ۰

تعمیر بک لایت در تلویزیون های ال جی به امری تکراری و با آمار بالا در مجموعه تعمیرات تلویزیون تبدیل شده و اکثر تلویزیونهای ال جی مخصوصا در مدل های LN ، LB ، LY ،  LS با ایراد در بخش بک لایت به تعمیرگاهها مراجعه می کنند. در این نوشته به بررسی پروسه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی مدل LN می پردازیم :

 

بک لایت چیست

تا قبل از تولید تلویزیون های ال سی دی بخشی به نام بک لایت در تکنولوژیهای مختلف تلویزیون وجود نداشت و با شروع تولید این تلویزیون ها این بخش هم متولد شد.

روش کار بک لایت در تلویزیون های ال سی دی و تولید تصویر به این صورت است:

سیگنال تصویر در بخش های مختلف پردازش شده و در آخر برای نمایش به صفحه نمایش منتقل می شود اما این تصویر به تنهایی قابل دیده شدن نیست چرا که نور سفید ندارد. نور بک لایت در تکنولوژی های مختلف تلویزیون بوسیله لامپ های مختلف تولید شده و از پشت به تصویر تابانده می شود و تصویر را قابل مشاهده می کند.

مثال بسیار ساده نحوه دیدن عکس های رادیولوژی توسط پزشکان است.

عکس را مقابل یک صفحه نوری سفید قرار می دهند تا اجزاء آن قابل دیدن باشد در این روش دیدن عکس، تصویر وجود دارد و نور سفید آن را قابل دیدن می کند تلویزیون ال ای دی شما هم با همین ساختار کار می کند.

حال اگر اشکالی در تولید و تابش این نور ایجاد شود به تابعیت از آن در دیده شدن تصویر هم اشکال ایجاد می شود مثلا اگر نیمه بالایی نور قطع شود نیمه بالایی تصویر هم تاریک می شود.

 

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی مدل LN

مدل LN در تلویزیون های ال جی و در تمام ورژن های آن ، یکی از مدل هایی است که ایراد بک لایت و سوختن لامپ های ال ای دی بک لایت در آن شایع است.

مداربندی لامپهای بک لایت در این مدل از تلویزیون های ال جی به صورت سری و موازی است و اگر حتی یکی از لامپ ها بسوزد باعث می شود بخشی از بک لایت روشن نشود. این روشن نشدن بخشی از لامپها باعث واکنش مدار تغذیه لامپ ها شده و جریان ولتاژ کل لامپ ها قطع می شود.

 

در ظاهر و هنگام استفاده ، دستگاه پس از روشن شدن برای یک لحظه آرم الجی را نمایش می دهد و سپس تصویر قطع می شود ولی صدای دستگاه به طور طبیعی پخش می شود. در واقع تصویر هم وجود دارد اما به دلیل قطع شدن نور بک لایت دیده نمی شود.

با توجه به تکرار این ایراد در این دستگاهها در بخش تعمیر تلویزیون ال جی تدابیر ویژه ای را برای این مسئله اندیشیده ایم که در ادامه با شما به اشتراک می گذاریم :

 

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی مدل LN

علت سوختن بک لایت تلویزیون

 

لامپ های ال ای دی به دو صورت خراب می شوند :

اتصال کوتاه : در این حالت لامپ خاموش می شود اما بعلت اتصال داخلی جریان مدار برقرار می ماند و بقیه لامپ های سالم روشن می شوند. در این حالت در محل خاموشی لامپ در تصویر لکه تاریکی مختصری دیده می شود.

اتصال باز : در این حالت لامپ خاموش شده و بعلت قطع شدن اجزاء داخلی در واقع مدار باز می شود و همه لامپ ها خاموش می شوند.

در مجموعه تعمیرات تلویزیون و تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی مدل LN عموما مشاهده می شود که معمولا در ابتدا تعدادی از لامپ ها اتصال کوتاه می شوند اما بدلیل تاثیر اندک و تاریکی مختصری که در تصویر ایجاد می شود (معمولا بعلت پوشش نوری لامپ های کناری که سالم و روشن هستند خاموش شدن چند عدد از لامپها فقط ممکن است در تصاویر روشن دیده شود)  این ایراد از طرف مصرف کنندگان خیلی جدی گرفته نمی شود که البته باعث افزایش جریان سایر لامپها شده و روند خرابی آنها را تشدید می کند.

 

اصلاحیه بک لایت ال جی سری LN                       

 

مهمترین نکته در تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی مدل LN اینست که بعد از تعمیر تلویزیون اصلاح و تغییر در برد درایور بخش بک لایت انجام شود که از ایجاد دوباره این ایراد جلوگیری شود. برای انجام این منظور طبق اصلاحیه اعلام شده از طرف شرکت الجی ظرفیت چند قطعه تغییر داده می شود تا مقداری از ولتاژ تغذیه لامپ ها کاسته شده و روند استهلاک لامپ ها تا حد ممکن کند می شود.

در صورتی که تلویزیون شما الجی و از سری LN می باشد و هنوز دچار ایراد نشده است با کم کردن مقدار نور زمینه و تنظیم آن بر اساس نور محیط در منوی تنظیمات تصویر و یا روشن کردن گزینه  ENERGY SAVING  و تنظیم آن برحسب نور محیط کاری کنید که لامپهای بک لایت دستگاه طول عمر مفید بیشتری داشته باشند.

 

MENU —- PICTURE —- ENERGY SAVING —-MEDIUM OR MINIMUM

 

 

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی مدل LN

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی