کدام برند تلویزیون کمتر به تعمیر نیاز پیدا می کند؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از مراجعه کنندگان در بخش تعمیر تلویزیون از متخصصین تعمیرات می پرسند اینست که کدام برند در بخش تعمیرات کمتر نیاز به تعمیر و سرویس احتیاج پیدا می کند؟

کدام برند تلویزیون کمتر به تعمیر نیاز پیدا می کند؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از مراجعه کنندگان در بخش تعمیر تلویزیون از متخصصین تعمیرات می پرسند اینست که کدام برند در بخش تعمیرات کمتر نیاز به تعمیر و سرویس احتیاج پیدا می کند؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از مراجعه کنندگان در بخش تعمیر تلویزیون از متخصصین تعمیرات می پرسند اینست که کدام برند در بخش تعمیرات کمتر نیاز به تعمیر و سرویس احتیاج پیدا می کند؟
سیر نزولی در تمام برندهای تلویزیون و سایر لوازم صوتی و تصویری و شاید بهتر است بگوییم در تمام لوازم خانگی امری است که تمام ما آن را تجربه کرده ایم که البته بخش زیادی از این نزول کیفیت بدلیل پیشرفت هر روزه و تمایل به استفاده از دستگاههای جدید با امکانات جدیدتر و بروزتر است.
اما اگر بخواهیم در یک جمله جواب سوال را بدهیم باید بگوییم که کیفیت در بخش تولید و تعمیر دو امر متفاوت است برندی مثل پاناسونیک از نهایت کیفیت در بخش طراحی و تولید استفاده می کند حال آنکه در بخش تعمیر و خدمات پس از فروش به علت پیچیدگیهای خاص ، زیاد باب میل تعمیرکاران نیست. این امر در برند فیلیپس به صورتی دیگر ظاهر می شود: در حال حاضر تلویزیونهای زیادی با برند فیلیپس از طریق شهرهای مرزی وارد می شود که در حالیکه از کیفیت قابل قبولی برخوردارند اما در هنگام نیاز به تعمیرات تلویزیون با مشکلات زیادی از تامین قطعه گرفته تا نبود اطلاعات نرم افزاری مواجه می شوند اما درست در نقطه مقابل سامسونگ با وجود آنکه ممکن است در بسیاری مواقع قیمت پایین را به کیفیت ترجیح دهد اما در بخش تعمیرات به عنوان یک برند خوش تعمیر مطرح است.
بهترین جواب در مقابل سوال بالا اینست که اگر قرار است در هنگام خرید به بخش خدمات و تعمیر هم نگاهی داشته باشیم بهتر است محصول مورد نیاز خود را از برند و مدلهایی انتخاب کنیم که در عین حال که کیفیت دارند در هنگام نیاز به قطعات سخت افزاری و یا اطلاعات نرم افزاری راحت تر بتوانیم نیاز خود را برآورده کنیم.

  • ۰
  • ۰

دی وی دی پلیرها بخش جدا نشدنی سیستمهای صوتی و تصویری هستند و در هر منزلی می توان لااقل یکی از آنها را پیدا کرد. طراحی ساختار و شرایط تعمیر سینمای خانگی ها در هر برند معمولا بر اساس ساختار دی وی دی پلیرهای آن برند شکل می گیرد و به همین جهت تعمیر دی وی دی پلیر و یا به اختصار تعمیر dvd در بخش تعمیرات لوازم صوتی و تصویری از اهمیت زیادی برخوردار است.


 

تعمیر دی وی دی

 

دی وی دی پلیر در واقع ساده ترین طراحی برای داشتن خروجی صدا و تصویر از یک اپتیکال هد می باشد. در ادامه بخشهای مختلف یک دی وی دی پلیر به همراه معایبی که ممکن است پیدا کند را تشریح می کنیم:

تعمیر دی وی دی

بخش POWER SUPPLY

وظیفه بخش پاور تامین ولتاژکار بخشهای مختل دستگاه می باشد.ورودی آن برق شهر و خروجی آن چند ولتاژ با مقادیر پایین می باشد. خرابی بخش پاور ایرادهای مختلفی مثل روشن نشدن ، دیر روشن شدن ، خاموش شدن پس از چند دقیقه کار را ایجاد می کند.

بخش OPTICAL BLOCK

لنز دی وی دی ، چشمی دی وی دی ، هد دی وی دی نام هایی است که معمولا مصرف کنندگان برای آن انتخاب می کنند و بسیاری از آنها اولین اقدام برای تعمیر دی وی دی خود را اقدام برای تمیز کردن آن می دانند.

همانطور که از نام آن پیداست مجموعه ای از قطعات را شامل می شود و وظیفه کلی آن خواندن اطلاعات ثبت شده روی دیسکت است و از دو بخش مکانیزم OPEN/CLOSE و LOADING تشکیل می شود. بخش اول سینی دستگاه را بیرون و داخل می برد و از یک موتور و یک آسانسور تشکیل می شود و بخش دوم هد نوری دستگاه است که مستقیما روی CD قرار گرفته و اطلاعات آن را می خواند .

  • بیرون نیامدن سینی دستگاه
  • بیرون دادن مجدد سینی و به اصطلاح پس زدن CD
  • نخواندن CD و نمایش عبارت NO DISC

بیشترین ایرادهای دیده شده در این بخش هستند.

 

تعمیر دی وی دی

بخش SRRVO

مدار SERVO وظیفه تامین ولتاژ و کنترل فرمان آسانسور و موتورهای مکانیزم و هد نوری را به عهده دارد. این بخش در دستگاههای قدیمی به صورت یک برد مجزا ساخته می شد ولی در دستگاههای جدید با بخش بعدی که تشریح خواهیم کرد یعنی بخش PROCESSOR روی یک برد ساخته می شود و معایب آن دقیقا شبیه معایب ایجاد شده در بخش (2) است.

 

مدار PROCESSOR

وظیفه پردازش اطلاعات دریافتی از بخش OPTICAL HEAD و تبدیل آن به سیگنال صدا و تصویر را به عهده دارد و معمولا قطعات دیگری مثل کنترل کننده های صفحه نمایش و کلیدهای جلوی دستگاه هم در این بخش گنجانده می شود. ورودی این بخش اطلاعات دیجیتال خارج شده از اپتیک و خروجی آن صدا و تصویر قابل انتقال و دیدن و شنیدن است.با توجه به وظایف آن معایب این بخش را هم می توان به شرح زیر نام برد.

  • نداشتن خروجی صدا و یا تصویر
  • عدم نمایش اطلاعات در دیسپلی جلوی دستگاه
  • کار نکردن و یا بد کار کردن کلیه ورودی و خروجی ها

تعمیر دی وی دی , تعمیر تلویزیون

 

تعمیر dvd

عیوب متداول

چرا دستگاه دی وی دی سی دی را نمی خواند؟

شایع ترین ایرادی که در دستگاه های دی وی دی دیده می شود نخواندن دیسک است که در برندها و مدل های مختلف با نشانه های ظاهری متفاوتی دیده می شود. در برخی از مدل ها مانند دی وی دی های سامسونگ و ال جی در این حالت با نمایش پیام no disc مواجه می شویم اما در طراحی های پیشرفته تر مانند دی وی دی های سونی وقتی با این پیام مواجه می شویم که دیسک داخل سینی نباشد ، اما اگر دستگاه به هر دلیلی قادر به خواندن دیسک نباشد عبارت can not play نمایش داده می شود.

اصلی ترین ایرادی که در این اشکال دیده می شود خرابی بخش اپتیکال بلاک دستگاه است. مجموعه اپتیکال بلاک در دستگاه های سینمای خانگی و دی وی دی پلیر شامل اجزاء زیر است :

  • اپتیکال پیکاپ : وظیفه خواندن اطلاعت دیسک را به طور مستقیم بعهده دارد. ساخت نور لیزر و تابش آن به دیسک و دریافت نور برگشتی و انتقال آن به برد سروو وظیفه اصلی این قطعه است.
  • موتور اسپندل : وظیفه چرخش دیسک را برای خوانده شدن اطلاعات بعهده دارد.
  • موتور اسلدر : وظیفه جابجایی اپتیک در نقاط مختلف دیسک را بعهده دارد.
  • لیمیت سوئیچ : باز و یا بسته بودن لیمیت سوئیچ ریست شدن اطلاعات و لودینگ جدید را مشخص می کند.

خرابی و یا ضعف در کارکرد صحیح هر یک از این قطعات باعث ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه می شود و باعث می شود که اطلاعات دیسک به درستی خوانده نشود.

باز و بسته شدن در دستگاه دی وی دی

در تعمیر دی وی دی معمولا این ایراد به این شکل دیده می شود که پس از قرار دادن سی دی داخل دستگاه و فرمان بسته شدن در ، مجددا در باز می شود. این ایراد به دلایل زیر ممکن است ایجاد شود :

  • خرابی یکی از قطعات مجموعه اپتیکال بلاک که باعث می شود دستگاه وارد مرحله خواندن دیسک نشود
  • خرابی قطعات مکانیزم مانند تسمه و چرخ دنده ها که باعث شود مکانیزم بطور کامل بسته نشود
  • قرار نگرفتن سی دی در محل صحیح که باعث می شود سنسورها به درستی تحریک نشود

قطع شدن تصویر خروجی دی وی دی

در این ایراد دو حالت مفروض است :

  1. خرابی قطعات سخت افزاری که نیاز به بررسی تخصصی توسط مجموعه تعمیر دی وی دی دارد.
  2. تغییر تنظیمات دستگاه مانند قرار گرفتن در حالت progressive یا موارد مشابه

روشن نشدن دی وی دی

ساختار الکترونیکی دستگاه های دی وی دی و جریان مصرفی پایین آنها باعث می شود که این ایراد کمتر دیده شود و در عموم موارد هم مربوط به خرابی برد پاور است. عموم دستگاه های دی وی دی مدت های طولانی در حالیکه بدون استفاده هستند داخل برق می مانند. در این حالت برد پاور و بخش سیستم کنترل دستگاه روشن است و طبیعتا استهلاک آنها نسبت به سایر قطعات بیشتر خواهد بود. اگر در مدت های طولانی از دستگاه های دی وی دی خود استفاده نمی کنید آنها را از برق جدا کنید.

  • ۹۸/۰۴/۰۵
  • گروه رایان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی